Haulikko

Ajankohtaista

HUOMIO! Kaudella 2024 vallinrakentamistyöt haulikkoradoilla jatkuvat. Maanrakennustyöt kestävät koko kauden ajan, jonka johdosta rata on suljettu toistaiseksi. Rakentamistöiden edistymisestä ja radan avaamisesta tiedotetaan näillä sivuilla. Ajankohtaista sivulla on päivitettyä infoa.

Näiltä sivuilta löydät tietoa haulikkoammuntaharrastuksesta ja Lahden Ampumaseura ry:n haulikkojaoston toiminnasta.

Haulikkoammuntaa seuran riveissä harrastaa yli 300 ampujaa. LAS:n ampujat ovat saavuttaneet lukuisten SM-mitalien lisäksi Euroopan mestaruuden ja nuorten MM-hopeaa. Seuran kotiradalla Hälvälässä harjoittelee ja kilpailee suuri joukko ampujia, kolmella Trap- ja Skeet-sekä yhdellä Compak radalla. Huippuharjoituspaikkoja hyödyntävät mm. puolustusvoimien urheilukoulun haulikkoampujat, maajoukkueet ja muut leiritysryhmät. Suuri radan käyttäjäryhmä ovat myös alueen metsästäjät, jotka harjoittelevat ampumataitojaan ennen metsästyskauden alkua.

Seuralla on kokemusta niin suurien kuin pienienkin kilpailujen ja tapahtumien järjestämisestä. Vuonna 2002 Hälvälässä ammuttiin ruutiaseiden MM-kilpailut, joissa haulikkolajeista mukana olivat Trap ja Skeet. LAS:n perinteiset ja jokavuotiset haulikkolajikilpailut ovat Polar Cup ja Superfinaali, joissa mukana on lähemmäs 200 kilpailijaa.

Lahden Ampumaseura kutsuukin sinut mukaan harjoittelemaan haulikkoammuntaa huippuolosuhteisiin Suomen ekologisimmalle radalle!

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.