KIVÄÄRI

Kiväärijaoston kärkiampuja Hanna Toikko (Etula).

Lahden Ampumaseuran kiväärijaostossa on n. 150 ampujaa. Kiväärijaosto edustaa kaikkia Ampumaurheiluliiton kiväärilajeja ja kaikkiin lajeihin löytyy hyvät harjoituspaikat. Myös kiväärijaostolla on pitkät perinteet kilpailujenjärjestäjänä ja toimintaa on tehty paikallisesti, kansallisesti ja kansainvälisesti. Lahden Ampumaseuran kiväärijaosto toimii päijät-hämäläisten kivääriampujien kouluttajana sekä edunvalvojana.

Kiväärijaostolla on harjoituspaikat Vanhatie 22:n sisä-ampumaradoilla, sekä Hälvälän ruutiaseradoilla. Ilma-aseella pääsee ampumaan 10m radalla. Hälvälässä on mahdollisuus ruutiaseammuntaan kaikilla matkoilla 50 m-300 m välillä.

Lahden Ampumaseuran ja kiväärijaoston kirkkaimpaan eliittiin kuuluu EM-mitalisti Hanna Toikko (Etula).

Kiväärijaoston tilinumero: FI96 4712 0010 0442 54