LAS esittely

• Kansainvälistyvä
  • Toiminnankehittäjä
  • Ympäristöajattelija
Kansainvälisyyttä haulikon Polar GP-kilpailuissa.

Lahden Ampumaseura on 1919 perustettu aktiivinen päijät-hämäläisen ampumaharrastuksen ylläpitäjä ja kouluttaja. Seura toimii jäsentensä harjoittelun olosuhdeluojana, kouluttajana ja edunvalvojana.

Seuran riveissä harrastaa ja kilpailee n. 800 jäsentä, neljässä eri jaostossa: haulikko, kivääri, pistooli ja riistamaali. Vankan toimintahistorian omaava seura on vastannut useiden kansallisten ja kansainvälisten arvokilpailujen järjestämisestä, mm. ruutiaseiden MM-kilpailuista vuonna 2002.

Seuran alueellinen toiminta keskittyy Hollolan Hälvälässä sijaitsevaan ampumaurheilukeskukseen ja Lahden keskustassa sijaitsevaan ilma-aserataan. LAS:lla on harjoittelupaikat, joissa on olosuhteiden lisäksi kiinnitetty vahvasti huomiota ekologisuuteen. Jätteenlajittelu tapahtuu niiden syntyhetkellä, lyijy kerätään talteen ja ympäristöhaitat minimoidaan.