Pistooli

Ilmapistoolilla on hyvä aloittaa harrastus. Ilmapistooli soveltuu erinomaisesti harjoitusaseeksi läpi koko harrastuksen. Kustannukset ovat alhaiset ja harjoittelemaan pääsee ympäri vuoden.

Lahden Ampumaseuran pistoolijaostossa on n. 250 jäsentä. Pistooliampujilla on aktiivinen toiminta niin ilma-aseradalla kuin myös Hälvälän ruutiaseradoilla. Pistooliampujilla on aktiivista aluetoimintaa ja kilpailuja. Aluetoiminnan lisäksi seurasta löytyy huippuosaaminen myös kansallisten ja kansainvälisten pistooliammuntatapahtuminen järjestämiseen.

Pistooliampujat panostavat nuorisokoulutukseen ja etenkin talviaikana tapahtuvaan ilma-aseharjoitteluun. Kivääri- ja riistamaalijaostojen kanssa yhteistyössä rakennettu ampumakoulu on osana tätä nuorten pistooliammuntaharrastuksen kehittämistä. Koulussa opetellaan turvallinen aseenkäsittely, lajiharjoittelu ja perehdytään uuteen aselainsäädäntöön.

Lahden Ampumaseuran pistoolijaosto toimii alueen pistooliampujien edunvalvojana ja edustaa aktiivisena seurana jäsenistöään mm. kiristyvissä pistoolien lupa-asioissa.