Kuvia

Sadekkaan ei Trap-ampujia häiritse

Hälvälästä löytyy kolme Trap rataa, joilla voidaan ampua kaikkia Trap-lajeja

olympiatrap, kansallinen trap, metsästystrap, tuplatrap, automaattitrap

Skeet-ratojen väliseinät parantavat turvallisuutta

Kolmella Skeet-radalla voidaan harjoitella turvallisesti. Radoilla ammutaan sekä Skeet-ammuntaa että metsästysammuntaa. Harjoituksissa näitä lajeja voidaan ampua samanaikaisesti, kunhan ilmoittaa muulle ampujaryhmälle lajin ennen kierroksen alkua .

Haulikkoratojen "hermokeskus"

Saavuttaessa haulikkoradoille  käydään ilmoittautumassa ratamestarille paviljongissa. Ratamestarilta saa ohjeet ratatoiminnalle. Samalla suoritetaan myös ratamaksut, josta saa ammuntakierroksiin oikeuttavat liput.

Radalta löytyy kuusi kierrätyspistettä

Kaikkien ampumapaikkojen luota löytyy jätekatos, joihin kerätään pahvi- ja hylsyjäte kierrätystä varten. Nämä toimenpiteet kuuluvat Lahden Ampumaseuran ekologiseen ajattelumalliin ja radan ympäristölupaan.

Kunnioitathan luontoa sekä arvoja ja kierrätät jätteet heti niiden syntyhetkellä!

Taustapressut mahdollistavat lyijyn talteenoton

Haulikkoratojen taustalla kiertää maavalli, joka toimii ääniesteenä ja lyijyn kerääjänä. Vallin päälle on levitetty pressut, joihin suurin osa hauleista pysähtyy. Seura järjestää kaksi kertaa vuodessa lyijynkeräystalkoot, jonka tuloksena saadaan tuhansia kiloja lyijyä takaisin kierrätykseen.

Trapin ampumapaikka

Jokaiselta Trap-ampumapaikalta löytyy kuvanmukainen hylsyastia ja mikrofoni. Omalla ampumavuorolla mikrofonin alapuolella olevaan lamppuun syttyy vihreä valo. Kun ampuja on valmis, niin mikrofoonista pyytämällä saadaan kiekko. Kun ammunta on suoritettu hylsy heitetään astiaan. Puoliautomaattihaulikko ja pumppu heittää hylsyt kauemmaksi ja ampujat keräävät hylsyt astioihin heti kun 25 kiekon sarja on päättynyt

Apua saa aina kun pyytää

Lahden Ampumaseurasta löytyy huippuosaajia kaikkiin haulikkolajeihin. Kannattaa kysyä vinkkejä ja neuvoja oman ammunnan kehittämiseksi. Ratamestarilla on jokaisella harjoitusvuorolla tieto siitä, kuka on paikalla opastamassa ja valvomassa ratatoimintaa.

Jos et ole jostain asiasta ihan varma, niin kysy ennen kuin toimit !

Tulokset näkyviin

Kun homma luistaa, niin tuloksia on kiva seurailla tulostauluilta reaaliaikaisena.

Tulostaulut ovat käytössä pääsääntöisesti vain kilpailutoiminnassa.

Ampumapaikoilta löytyy telineet, joissa aseet voi turvallisesti säilyttää.

Nuoret toivotetaan tervetulleeksi toimintaan ja heidät opastetaan hyvin harrastuksen alkuun.

Haulikkoammunta on näyttävää ja kilpailut vetävät katsojia paikalle.